Het langverwachtte WC verhaal... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edwin Huits - WaarBenJij.nu Het langverwachtte WC verhaal... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edwin Huits - WaarBenJij.nu

Het langverwachtte WC verhaal...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edwin

06 November 2006 | Japan, Tokio

Dan nu toch maar het WC verhaal. Ik wilde hier in eerste instantie mee wachten totdat ik een aantal foto’s had verzameld van de nodige Japanse wc’s, maar dat komt er maar steeds niet van. Ik probeer het verhaal dus zonder foto’s te doen.
Een aantal berichten geleden klaagde ik over de (in mijn ogen) onhandige, middeleeuwse Japanse WC’s die wat lijken op de Franse toiletten. Om ook een andere kant van Japan te belichten besloot ik toen al om dit bericht te schrijven.

Het is namelijk erg opvallend dat Japan (zoals beschreven in het eerdere bericht) bijzonder ouderwetse en vervelende WC’s heeft, maar tegelijkertijd ook de meest moderne en comfortabele toiletten ter wereld.
Je vindt hier echt de meest waanzinnige WC’s. Verschillende WC’s zijn hier uitgerust met functies waar je in Nederland misschien alleen maar over kunt dromen. Om een idee te geven heb ik een lijstje gemaakt van wat functies die je hier aantreft op een groot aantal WC’s:

- brilverwarming: nooit meer zitten op een koude WC-bril, de WC-bril is namelijk verwarmd (en de temperatuur is uiteraard bij/in te stellen);

- massage: terwijl je gebruik maakt van het toilet krijg je meteen een bilmassage (als je daar voor kiest);

- bidet: de meeste WC’s hebben hier een bidet ingebouwd in de WC. Mensen die dit fijn vinden kunnen dus na het poepen hun billen schoonwassen door het bidet te gebruiken;

- Automatische brilreiniging: de WC-bril wordt automatisch hygiënisch schoon gemaakt nadat iemand de WC heeft gebruikt;

- Geluidjes van watervallen of van stromende plas: mensen die wat moeite hebben om op gang te komen kunnen een van deze geluiden kiezen om zo aan het plassen te raken.

Behalve deze functies heb ik hier ook echt geweldige binnenhuisarchitectuur gezien op de WC’s. Het interieur van een WC in Japan kan natuurlijk (en in veel gevallen is dat ook zo) gewoon saai zijn en er het zelfde uit zien als een westerse WC, maar sommige mensen maken hier ook echt werk van hun WC interieur. Bij deze mensen is de WC meer een soort van paradijs of extra tuin of een ware ontspanningsruimte. Fantastisch dus. In die gevallen ga je nog eens graag naar de WC.

  • 06 November 2006 - 09:42

    Itgen:

    Kun je me nog ideeen geven?Ik zoek nog wel naar alternatieven voor het felle rood bij mij op de muur ;)

  • 06 November 2006 - 18:02

    Wim En Marian:

    Klinkt geweldig. Maar ja bij je ouders was je ook al een supertoilet gewend, althans ik was daar wel van onder de indruk.
    Tip voor Itgen: rood is niet echt een kleur voor ontspanning, dus eerst even bij Edwin gaan buurten voordat je met je toilet aan de gang gaat.
    Kom ik naderhand kijken wat het geworden is.
    Groetjes, Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2008

Nederlander in vermomming...

21 April 2008

Muziek Bashculture online!

18 April 2008

Verbranden tijdens werktijd

29 Februari 2008

Uitnodiging

20 Februari 2008

40 graden Celcius!!!
Edwin

Actief sinds 08 Juli 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 60780

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: